zondag 22 februari 2015

Naar de watervallen. (16/02 - 22/02)

Selamat siang (goeie dag in het indonesisch), het is zondag vandaag, mooi weer buiten (30 graden en een stralend zonnetje), maar toch zit ik binnen mijn blog te schrijven! De reden zal je hieronder wel lezen...
Het was een goede werkweek voor me, heb veel bijgeleerd op het bedrijf. Het leuke hier is dat ik verschillende opdrachten krijg, behoorlijk uiteenlopend. De opdrachten die ik krijg mag ik ook een beetje naar eigen creatie maken, ik hoef de grote lijnen te volgen maar al de rest mag ik zelf beslissen en trachten op te lossen. Op het einde dien ik gewoon de opdracht voor te leggen en te vragen wat hij ervan vind. 

Deze week heb ik me vooral bezig gehouden met het uitrekenen, tekenen van de leuning van een trap. hier heb ik veel nieuwe functies leren kennen dankzij Alice ( hoofd architect). De plannen werk ik maandag af en dinsdag worden ze als alles goed gaat in productie gebracht. Tijdens de week heb ik nog enkele andere opdrachten gekregen maar waardeloos om erover te schrijven.

Sanur naar Singaraja
Donderdag feestdag! Jup, vakantiedag voor Thomas het was Chinees nieuwjaar. Ze lopen hier dan rond met zelfgemaakte constructies naar horen zeggen (niet zelfgezien). Ik ben die dag samen met Alice en nog enkele vrienden van haar naar enkele watervallen gegaan. Onze weg ernaartoe is zoals je ziet lang (3 uur met de scooter), we komen soms aapjes tegen maar echt in groepen van 50-100 apen. Je moet opletten want ze stelen ook graag de dingen die je vast hebt, dit heb ik gelukkig niet zelf ondervonden. 













We zijn eerst nog een vriend gaan oppikken in singaraja, dit ligt niet ver van de watervallen, ik was dus ook ten gast in hun huis en er was op dit moment een ritueel gaande. Het volledige dorp was daar aanwezig en iedereen keek dus naar mij toe ik een stap buitenzette, ik heb een deel meegevolgd en daarna naar het huis gaan kijken van de eerste vrouw van de indonesische president. Hier is er ook een meneer die schilder is en de uitleg gegeven heeft. 

Kinderen die muziek maken (echt ketelmuziek)













Werkplaats van de schilder















Aangekomen bij de watervallen, hier hebben we een gids gehuurd voor 5 euro. Die heeft ons de verschillende (5 watervallen getoond), van die 5 kan je van 4 glijden of springen. Ik heb ze op één na allemaal gedaan, na de van 10 meter te hebben gesprongen had ik het wel gehad en zeker na zijn instructies voor die van de 15 meter. Instructies : ver genoeg springen dat je over de rotsen beland, meteen naar rechts zwemmen anders is de stroming te sterk, en als je weet dat er al enkele doden zijn daar heb ik maar zo gelaten. De weg ernaartoe was ook alles behalve veilig, bijvoorbeeld deze brug waar ik enkele keren over gewandeld heb (je kon er dwars door kijken). 

De grootste waterval - mag je niet van springen


De waterval waarvan je kan glijden





 In de terugkeer hebben we nog in een fikse regenbui gezeten maar het was een geslaagd dag! Uitgeput ben ik gaan slapen.

De zaterdag ben ik met goede moed gaan leren surfen, hier heb ik geen foto's van beetje logisch ook... Het ging wel, ik ben geweest op een goed uur wanneer het dus hoogtij is hier (dit is geen zo'n verschil zoals in België). De golven zijn dan veel krachtiger dus beter om te surfen. Het is wel verschrikkelijk lastig, steeds tegen die golven opboksen! Ik heb één uur les gevolgd (wel slechte lesgever) en daarna heb ik zelf nog wat verder gedaan maar na 1,5 uur heb ik het voor bekeken gehouden. Ik ben in slaap gevallen op een ligzetel op het strand en zoals iedereen weet draait de aarde rond zijn as waardoor de lichtinval veranderd van de zon waardoor ik dus OVERAL verbrand ben.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten