zondag 15 februari 2015

De eerste week zit erop! (09/02 - 15/02)

Zoals de titel het zegt, wat ik vond van deze week? Zeeeer geslaagd! Echt Bali begin ik leuk te vinden. Eerst zag ik het minder zitten, nu kan ik met zekerheid zeggen dat dit niet meer zo is. Wat heb ik zoal gedaan? Ik zal het met jullie delen

Mijn  eerste echte werkdag op PT TouchWood ging er vrij vlot aan toe, ik heb een shortcut gevonden met de scooter dus ik sta er nu meestal in 20-30 minuten... Ik werk samen met 2 receptionistes en 2 architecten in hetzelfde lokaal. Dit is echt een voordeel, altijd een gemoedelijke sfeer maar toch ook druk bezig. Ik ben echt verrast van de architecten, ze maken zeer mooie tekeningen. Het werk die ze leveren is echt afgewerkt!

Deze week hebben ze mij al wat leren proeven van het Balinees eten, eerlijk gezegd is het niet bepaald mijn smaak. Ik blijf nogal redelijk vast aan ons Western food. Nuja, ik doe mijn best en probeer dingen te proeven. Ik ben de hele week overladen geweest van snacks, dit was al een stuk beter! Zeer apparte en speciale dingen hier, wel veel te veel gefrituurd naar mijn gedacht, ze frituren hier echt alles!

Na een paar dagen zit de sfeer er dus goed in en kunnen we al om veel dingen grappen. Ik ben zeker dat ik hier een leuke tijd zal beleven! iedereen is hier ook supervriendelijk en bereid om mij te helpen met alles dus ik kan zeker niet klagen!

Wat vind ik nog leuk in Bali? Ik ben deze week dus op zoek geweest naar lekker eten voor s'avonds. kan moeilijk iedere dag 2 keer op restaurant gaan. Dit was soms echt een tegenvaller, veel westerse dingen zijn hier echt duur een pakje salami kan hier toch wel 10 euro kosten... Maaaaaaaaaaar Oreo koekjes één van
men favoriete koekjes doen het hier zeer goed met minder dan 0,5 euro per pakje :D

      

Mijn weekend, de zaterdag ben ik weg geweest met een vriend van een vriend, een goeie gast! heeft me veel verteld over Bali we gaan later nog kijken om eens uit te gaan hier in Bali. S'avonds ben ik pintjex gaan drinken met jeffri, was eerst men taxichauffeur maar komt meer een vriend... Hij heeft me gevraagd of ik mee wou zondagochtend naar een protestantse kerk. Waarom niet? :D

Zondagochtend om 6 uur opstaan om naar die kerk te gaan, mooie kerk, veeeeel volk, veel meer dan in België allesinds. Je ziet duidelijk dat dit het hoogtepunt van hun week is, iedereen deftig gekleed, ze geven ook allemaal een handje... De sfeer zit er goed in er wordt gezongen en gedanst, daarna 2 uur verteld over de liefde (Valentijn). Het woord agape (innerlijke liefde) stond centraal tijdens deze viering. Ik was nog maar net binnen en mocht derekt als enige in de kerk staan omdat ik nieuweling was. Had ik dat geweten ging ik me toch iets anders gekleed hebben dan de typische toerist :p Dan stormen er 20 mensen je richting toe om handjes te geven, vriendelijke mensen! Na de viering krijg je ook nog een boekje, een foto met de priester, een chocoladereep?, en een blaadje waar je je fouten kan opschrijven... Een zeer groot verschil met België, echt leuk om eens mee te maken!


Enkele weetjes?
- Indonesie telt 17504 eilanden.
- In heel Indonesie worden 748 verschillende talen gesproken.
- Op Bali is ongeveer 80 % Hindoe
- In totaal zijn er geschat 200 000 tempels op Bali (huistempels inclusief)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten