zondag 8 februari 2015

De aankomst - Het zoeken - De aanpassing :

Eenmaal aangekomen in Bali ging alles zo snel. Er stonden een hoop taxi chauffeurs aan de aankomst, een riep en dus ben ik mee geweest met hem. dit bleek een slechte beslissing... Veel te veel betaald voor wat het maar was. (dit had ik dan ook alweer geleerd). Onderweg hebben we 20 keer de weg moeten vragen om te weten waar het is, ik heb zelfs moeten binnen gaan in een internetwinkel om de route te tonen...

Geschokt! Vanaf de eerste minuut, zo vuil dat het hier is langs de straten! hygiĆ«ne is hier ver  te zoeken, iedereen rijd hier met de gekste dingen rond, brommers overal. ik heb echt het gevoel dat ik in een apenland beland ben geraakt. claxonneren tegen de sterren op, vooral wanneer ze een toerist zien...

Nuja, aangekomen bij men 'resort'. dit was ronduit het slechtste wat ik gezien heb. Ik kwam toe om 9 uur en om 9:10 heb ik besloten om hier niet te blijven, ongedierte, wilde honden, stinken, niets zoals stond op internet... Via Dennis, een vriend wie hier ook heeft gelogeerd ben ik aan een ander adress geraakt. Heb me uitgecheckt (moeten betalen voor 1 dag), gaan uitvissen hoe ik hier een simkaart aankoop (geen makkie), en dan weer een taxi (deze keer de juiste) naar men nieuw adres. 

Super resort! dit is de link : http://www.puriswari.com/ 
Ik ben hier dus beland tegen de middag, ik werd vriendelijk geholpen, het huisje is netjes, ik heb alles wat ik moet hebben, een zwembad, eigen taxi chauffeur, en een knul die al men klusjes opknapt. ik heb een beetje later de inboedel gaan kopen en het me wat gemakkelijk gemaakt. tegen de avond een pizza bestelt op men terras. zalig!

Zondag, lekker uitgeslapen! Tijd om naar het strand te gaan in Sanur. mooi strand! lekker gegeten spaghetti carbonara voor 4 euro. Wel veel personen die roepen achter toeristen, echt hatelijk! Zeker als er 50 in een uur roepen... 











Scooteren :D :D het leek me een onbegonnen werk maar niets is minder waar!, tegen de zondagavond zat mijn eerste rijles van brommer erop. Hectisch verkeer maar je moet het een beetje gewend worden... s'avonds nog een pintje gaan drinken, een geslaagde dag!

Werken, ja maandag we gaan gaan werken, het is NORMAAL 30 minuten rijden, wij hebben het gedaan in 1 uur en 20 minuten... Voor de eerste dagen rijd de taxichauffeur (jeffri) voor anders is het onbegonnen werk om de weg te weten en ik moet ook nog het verkeer beter leren begrijpen. Tegen dat ik terug was stond ik ook volledig rood (volledig verbrand), de volgende keer doe ik dus iets aan met lange mouwen...

PT Touch Wood de eerste dag heb ik een rondleiding gekregen, voor Bali ziet het er een degelijke en een grote firma uit. ze maken mooie dingen, goede kwaliteit van houtsoort, vriendelijke mensen. ik heb gesproken met de architecten ze werken met sketchup en Autocad dus ik zit al goed, deze programma's hebben we namelijk ook gehad. ze doen wel meerdere maanden om 1 bungalow te tekenen, tot zelfs een half jaar. zoals je merkt is alles dus echt op het gemak hier. ze hebben welgeteld 2 machines een nagelpistool en een handmatige cirkelzaag. Na de rondleiding mocht ik terug naar huis ( tegen 11 uur was ik al terug thuis).







1 opmerking: